CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Thursday, July 9, 2009

~ Hiba nya lah hati ini Tuhanku~

Bismillahirrahmanirrahim..

Baratul Isthihlal...
Ahlan wasahlan.. Salam Perjuangan Kebenaran buat kalian...Amin.. Ak melafazkan syukur kepadaMu Ya ALLAH kerna saat ini ak masih mampu untuk berdiri dan dengan rahmat ALLAH ak masih lagi bernyawa di alam fana ini. Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah.Kerna ak hanyalah insan hina ciptaan MU, Ya ALLAH.. Maha Suci Engkau, Pencipta Langit dan Bumi.. ampunkan dosa-dosaku,dosa kedua ibu bapaku, kaum keluargaku, guru-guruku, rakan-rakanku, dan sekian umat Islam yang masih hidup ataupun sudah meninggal dunia.

Salam perjuangan teman-teman sekalian.. Kata-kata yang bermain dalam minda..:

Adakala nya kita akan sendirian,
adakalanya kita kena berdiri teguh sendirian,
adakalanya kita rindu teman-teman yang mengingatkan kita tentang keimanan,
adakalanya kita mencari-cari keperibadian diri,
adakalanya kita perlu pentingkan diri,
adakalanya kita hendak orang mengerti kita tanpa prasangka yang bukan-bukan..
dan banyak lagi adakalanya..

Mungkin ini adalah ujian ALLAH buat hamba-hambaNya.. di dunia tiada apa yang kekal abadi.. Cinta hanya untuk tuhanmu yang menciptakan kita.. Cinta yang mendamaikan dan menenangkan hanya untuk Tuhan... Cinta dengan manusia tidak dinafikan tetapi perlulah dengan niat ke arah cinta yang lagi besar dan bahagia, cinta tuhanmu..

Setiap apa yang terjadi ada hikmah disebaliknya.. Teringat kata seorang teman, tarbiah diri.. cuba cari kedamaian diri sendiri.. Adakalanya kita rasa seperti hanyut dan hilang di dunia sendiri, di situlah letaknya iman, iman yang perlu kita bajai dengan penuh tawaduk dan kesabaran.. Iman yang kekal abadi.. kekadang akan rapuh di pukul badai yang kita sendiri tak sedar akan hadirnya, tapi perlu berwaspada agar kita tak lari jauh dari pegangan kita..

Semua manusia tidak sempurna.. Hakikatnya kita cuba perbaiki dengan perlahan-perlahan.. dengan niat yang ikhlas mencari keredhaanNya... saya memohon maaf atas segala salah dan silap saya andainya saya pernah mengasari teman-teman saya sedari atau tidak.. Tak pernah niat di hati.. tapi tanpa sedari..

Kehidupan perlu diteruskan andainya anda keseorangan mahupan berteman, ingat kita punya Tuhan yang sentiasa kekal di atas sana memerhatikan..

~ Salam perjuangan kebenaran~... :D

0 comments: